Furry Friend Tag


Ik zag deze tag bij DoorMariska voorbij komen en gezien ik een ontzettend lieve furry friend hebt, moest ik deze tag even overnemen. Be prepared for a picture overload!
Deze tag is dus niet van mij! De mensen die mij in mijn privé leven kennen, maar ook de mensen die mij volgen op bijvoorbeeld Twitter, die weten dat ik dol ben op mijn poezemeisje Rico. Hoe een poes de naam Rico kreeg lees je zo.

Furry Friends Tag

*  Wat is de naam van je huisdier?

Mag ik je voorstellen aan Rico.Of eigenlijk 'meisje'. Toen we haar kregen (ik en mijn toenmalige vriend) dachten wij dat ze een jongetje was. Er was nog niks te zien onder het staartje! En haar kleurtjes waren zo apart, dat ik niet gelijk aan een lapjespoes dacht. We wisten ook niet dat haar kleurtjes en patronen nog drastisch zouden veranderen! We hadden toen nog een kat, ongeveer even oud, genaamd Noerie. Uiteindelijk hebben we die maar Dikkie genoemd omdat ie vreselijk groot werd en best dik. (dit kwam achteraf door een hart kwaal; veel eten, weinig puf om te bewegen). Hier Rico als kitten van een paar weken!


Ze was vreselijk bang de eerste weken, geen mensen gewend.

*  Wat voor soort dier is het en welk ras?

Rico is Europees korthaar en half siamees. Siameesjes staan er bekend om dat ze veel kletsen. Rico kletst enorm veel. Hele gesprekken soms! Het is schattig en soms ook vervelend. Omdat ze bijzonder aanhankelijk is wil ze bij me zijn de hele tijd. Naar de wc gaan en douchen is resulteert dus ook vaak in een miauw concert. Ze heeft blauwe ogen en heeft koffie/mokka kleurige patronen. Je zult zien op verdere foto's dat haar kleurtjes veranderen en de patronen ook. In de winter blijven haar kleurtjes donker en hoe meer ze in de zon komt hoe lichter de kleurtjes worden. Ik heb nu ook een vrij blonde dame thuis :-) Oh en niet te vergeten, ze is hartstikke scheel.



* Hoe lang heb je je huisdier al?

Ricomeisje is inmiddels negen jaar. De tijd gaat snel!! Ik heb haar wel een poosje moeten missen; bijna een jaar toen mijn toenmalige vriend en ik uit elkaar gingen en ik terug naar mijn ouders verhuisde. Gelukkig kreeg ik Dikkie en Rico beide terug zodra het kon en ik introk bij een vriendin. Dikkie vond zijn weg terug naar zijn 'ouderlijk' huis en toen besloten dat hij daar bleef wonen. Helaas is Dikkie paar jaar later overleden; hij is waarschijnlijk door het ijs gezakt en verdronken.
Ondanks dat Rico meisje nierfalen heeft hoop ik dat ze nog heel lang bij me blijft!

* Hoe kom je aan je huisdier?

Mijn toenmalige vriend was bezig met schilderwerkzaamheden op een boerderij toen hij het nestje ontdekte op de hooizolder. Ik was verkocht nadat ik foto's had gezien! Hij heeft Rico uitgekozen. Dikkie heb ik zelf uit gekozen uit een nestje in een dorp vlakbij. Hij had het dikste buikje en grote witte pootjes :-)

Rico en Dikkie samen

* Wat is er zo grappig aan de persoonlijkheid van je dier?

Oh, zoveel! Ze kletst en knuffelt heel veel. Ze slaapt bij me en maakt me 's ochtends wakker met een pootje in mijn gezicht. Wat er op de tafel of kast ligt, dan gooit ze er af met haar pootje. Ze loopt rond met wattenstaafjes die ik gebruik voor nail arts, is dol op propjes papier en kartonnen dozen. Grappigste is denk ik wel dat ze een haar "tik" heeft. Ligt waarschijnlijk aan shampoo of iets dergelijks, maar dan wrijft ze haar koppie en lichaam tegen je haar aan, best hard en gooit echt haar hele gewicht er in. Soms bijt ze in je hoofd. Ik vind het niet erg en de meeste die hier vaker over de vloer komen ook niet, maar als ze het bij iemand doet die hier met zakelijke redenen komt dan levert dat toch vaak verbaasde blikken op (en schaamte bij mij haha!). Ook waarschuwt ze me als ze iets gaat doen wat niet mag. Dan miauwt ze op een bepaalde manier en weet ik dat ik moet waarschuwen!

Ricomeisje die naar buiten kijkt, alsof ze er voor gaat zitten!

* Hoe belangrijk is de band die je hebt met je huisdier?

Ik zou niet weten hoe ik dat moet omschrijven. Maar wij hebben een bijzondere band met elkaar en zijn erg aan elkaar gehecht. Ik mis haar snel en zij mij ook! We zijn samen thuis en slapen samen. Het is mijn kindje en moet er niet aan denken dat ze er niet meer zou zijn!
Door haar diepliggende ogen en het omklappen van haar ooglid door een infectie moest ze geopereerd worden; een ooglidcorrectie. Ik heb haar een nacht moeten missen; echt niet leuk. Ook mijn huisgenoot was helemaal onwennig.

Rico onder de dekens

* Wat zijn de favoriete herinneringen die je hebt gehad met je huisdier?

Dat zij er altijd was (is) toen ik mij zo eenzaam voelde. En dat was vaak. Ze gaf me troost. Verder ligt ze op de tafel als ik nail arts maak of in de krabpaal vlakbij me. Ze kiest soms mijn nagellak uit :-) Er zijn zoveel dingen die ik kan noemen!

Rico lekker in het zonnetje

* Welk koosnaampje geef jij aan je dier?

Oh my... Ehm... Ik noem haar vriendinnetje, bolletje wol, haarbal, knuffeltje, skele, spekje, en scheetje. Haha! Maar 'meisje' luistert ze echt naar. En ik noem haar Rico als ze wat stouts wil doen.




Oke oke, niet een hele flatteuze foto van mezelf, maar wel een duidelijk beeld van hoe Ricomeisje het liefst bij me ligt. Zo dichtbij mogelijk! Ben echt zo dol op haar... Dus ze verdient een plekje hier op NailTalk.

Heb jij ook een furry friend? Neem deze tag dan over!






19 reacties:

  1. Cute cat and I am happy to see the face behind the nails! :))
    I have a cat too, it is a gray cat who came into our garden when he was small and never left, his name is MICI, my daughter baptized him this way :))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha! Bit insecure about that, but ok, decided to do it after all and show myself! Ahhww MICI, how cute! <3

      Verwijderen
  2. Oh wat een lieve kat heb je! Jammer van Dikkie zeg :( Ik hoop dat Rico nog lang bij je blijft ondanks zijn nierfalen, het is zo'n schatje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker jammer van Dikkie. Veel verdriet van gehad!

      Verwijderen
  3. Ah wat een lief beestje en wat een leuk verhaal :) hoop meegemaakt, je meisje en jij! Grappig, al die persoonlijkheid trekjes. Elk beest heeft zo z'n eigen karakter!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja grappig he? Dat maakt echt tot wie ze zijn. Moet er wel vaak om lachen!

      Verwijderen
  4. Hartverwarmend! Deze tag neem ik zeker over omdat we sinds kort een furry friend in huis hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohw leuk! :-D Erg benieuwd naar je foto's :-D

      Verwijderen
  5. Aaah wat een lieverd! En die laatste foto is heel leuk zeg, wat ligt ze er toch als een koningin bij haha. En herkenbaar ook, mijn kat maakt me 's ochtends ook wakker door met zijn pootje op mijn hoofd te tikken, en dan kijkt hij zo heel onschuldig van; 'wakker worden, ik heb honger!'. Ooh vind dat zo lief :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lief he als ze dat doen! Toch zo voorzichtig maar ook weer niet té, ze hebben tenslotte wel honger ;-)

      Verwijderen
  6. Wat een leuke tag!
    Rico is echt een geweldig leuk vriendinnetje. Prachtige kleuren en ogen heeft ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schatje! Zo bijzonder dat katten zo verschillen qua karakter. Wat mij betreft is er niets zo leuk als een kat ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ahw wat een schatje! Leuk verhaal heb je er van gemaakt. Dieren zijn echt zo leuk en lief!

    BeantwoordenVerwijderen

****Comments with URL's will be removed! ****