Horizontal Distress - Nail Art


Horizontal Distress nail art. De meesten zijn wel bekend met de 'distressed nail art' waarbij je stroken maakt met een kwastje waar nog maar heel weinig nagellak aan zit. Wilde dit al heel lang eens maken!
Op Instagram ben ik Madeline Poole gaan volgen. In het magazine InStyle kwam ik werk van haar tegen en dat inspireerde mij! Madeline Poole is een nail artist uit Los Angels en maakt echt te gekke nagels. Dit kwam ik tegen van haar en dat wilde ik een beetje na maken.


And so I did! :-) Echt heel leuk om te doen en zo simpel. Je lakt je nagels wit en laat goed drogen. Je zet de kleurtjes klaar die je wilt gebruiken en pakt de eerste. Heb de zwarte kleur als laatste gedaan omdat die het meest opvalt. Het kwastje veeg je zo goed mogelijk af aan je flesje. Zodat er nauwelijks nog lak op je kwastje zit. Daarna strijk je over je nagel van links naar rechts of andersom. Dit doe je met een aantal lakjes tot het gewenste resultaat. Daarna topcoaten en klaar!







Het liefst zou ik dit design nog tig keer maken met allerlei verschillende kleuren. Wat een leuk resultaat! Vind witte nagels sowieso mooi, lekker zomers. En die felle kleurtjes maken het helemaal af.

Heb jij wel eens distressed nails gemaakt? En wat vind je van deze?






31 reacties:

  1. Heel bijzonder, wat een toffe kleurencombi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Margo! Je kunt echt alle kleuren wel gebruiken die je wilt!

      Verwijderen
  2. Ziet er heel vrolijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze is ook weer mooi! Wat een techniek en dan dit resultaat, helemaal leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gedaan! Ik zie meestal verticale stroken maar ik vind deze eigenlijk veel leuker :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik ook! Tot ik ze dus horizontaal zag en dacht tja, waarom niet? ;-)

      Verwijderen
  5. Very pretty and colorful, perfect for the summer. I like this technique because it is very easy to make, the colors are important!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yes it is very easy to make! Thank you!

      Verwijderen
  6. Whaaaaa hij is zo gaaf! Ga het zeker ook eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaaaa lijkt me leuk! Benieuwd naar jouw creatie!

      Verwijderen
  7. Wat een grappig idee, heb dit nog nooit geprobeerd... Gaaf!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hopelijk ga je het proberen :-) Ben benieuwd naar het resultaat. Dank je wel Lisanne!

      Verwijderen
  8. Zag het al op Instagram,... Mooi kunstwerkje. Nu nog diagonaal! Hihihi... :-P

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha ja misschien komt dat nog wel! Dank je wel!

      Verwijderen
  9. I like your distressed nails a lot - very lovely color combo!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke nailart! Met al die kleurtjes is het heel vrolijk, zelf heb ik het nog nooit geprobeerd, lijkt me erg leuk om een keer te maken. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Laat je het me weten als je 'm hebt gemaakt? Succes!

      Verwijderen
  11. Oh wauw dit is leuk zeg! Ik ga dit proberen en dan zet ik een linkje naar dit artikel, vind je dat goed? :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! En een link zou ik zeker leuk vinden. Succes met het maken van de nail art!

      Verwijderen
  12. Leuke kleuren combinatie, toevallig heb ik er een tijd geleden nog een gemaakt. Echt heel leuk om te doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow jij inspireert mij :-) Ik vind jouw kleurencombinatie veel mooier

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb zojuist dit ook geprobeerd, en zet het morgen op me blog. Je hebt me echt geïnspireerd!

    BeantwoordenVerwijderen

****Comments with URL's will be removed! ****