I love nailart TAG


Door Linvant.nl werd ik getagd op Twitter, om deze "Ilovenailart-tag" ook te doen, wat een eer! Erg leuk dat ze mij heeft uitgekozen. Als je haar blog nog niet kent, zeker een kijkje nemen!


Het gaat erom dat ik een aantal vragen, 20 stuks, beantwoord over nail art en het maken er van. Mag graag crea bezig zijn! En soms gaat het wat lastiger, omdat mijn lijf niet wil, maar het is echt mijn ontspanning.
Voordat ik teveel vertel, let's begin!

1. Maak je vaak nail art?

Niet zovaak als ik zou willen. Heb natuurlijk ook andere verplichtingen, evenals ik mijn rust daarnaast ook wil pakken. Ik hoop altijd op een of twee keer per week.

2. Besteed je veel tijd aan nail art?

Tja, wat is veel tijd. Ik denk het wel. Als ik wat maak, mag ik ook graag wat priegelen met acrylverf en een kwastje om fijne lijntjes te maken. Ik ga door tot dat het af is en naar mijn zin. Dat kan verschillen van een half uur tot een uur, soms wel langer. Dan neem ik wel een pauze tussendoor.



3. Wat voor nail art vind je het leukste om te maken?

Iedereen die mij al een poosje volgt weet dat ik graag met tape werk. Kun je erg leuke creaties mee maken!
Verder vind ik bloemen erg leuk om op mijn nagels te schilderen.

4. Wat voor nail art vind je te moeilijk?

Het is mij nog niet gelukt echt een mooie one-stroke nail art te maken. Zo heel af en toe probeer ik eens wat, maar het wordt nooit zo mooi als ik wil helaas. Watermarble vind ik ook leuk, maar alle 10 nagels even mooi dat vind ik wel lastig.

5. Liever freehand of stempel nail arts?

Liever freehand! Dat vind ik echt leuk om te doen. Zou heel graag nog een stapje verder gaan door meer te gaan 'schilderen' op mijn nagels; daarmee bedoel ik realistische dingen schilderen. Een gezicht, persoon, echt een soort 3d werkje.



6. Heb je veel imageplates?

Nee niet echt. Heb genoeg om wat leuks te maken maar daarvoor maak ik er te weinig gebruik van.

7. Gebruik je vaak rhinestones of studs?

Sinds ik een aantal 'wielen' bij de Action vandaan heb gehaald wil ik nog wel eens studs of rhinestones
gebruiken. Op dit moment draag ik ze ook :-) Dus nee, niet heel vaak, maar zo af en toe. Blijft het ook leuk!

8. Heb je wel eens decals of nail art stickers gebruikt?

Jazeker. Ben niet zo heel erg gek op de stickers; die zijn me vaak te dik op de nagel. Maar decals zijn daarin tegen echt ideaal. Makkelijk aan te brengen en kan er erg kunstig uit zien! Wil binnenkort weer wat mooie decals kopen om wat creaties te maken.

9. Welke techniek wil je nog eens leren?

Zoals ik al eerder aangaf, de one stroke lukt niet goed. En dat zou ik nog wel willen leren! Heb wel tutorials bekeken op YouTube en alles, maar het gaat niet. Misschien toch verkeerde kwast of verf... Oh en werken met aquarelverf lijkt me ook erg leuk om te doen.

10. Welke tools gebruik je regelmatig?

Kwastjes die ik bijknip. Daar kan ik echt niet zonder! Als er eentje erg oud wordt dan neem ik met pijn in mijn hart afscheid en komt er weer een nieuwe die hopelijk helemaal naar mijn zin wordt.



11. Werk je wel eens met losse glitter?

Nee eigenlijk niet. Heel soms wel eens wat glitter van zo'n Essence collectie, maar verder niet.

12. Heb je ooit foil gebruikt?

Jazeker! En ook erg leuk om te doen. Met een goede foil glue is het prima te doen om er wat moois mee te maken.

13. Hoe lang draag je een nail art?

Dat is echt heel erg verschillend. Soms maak ik nail arts om lekker bezig te zijn en verwijder ik 'm na de topcoat en foto's. Maar meestal draag ik 'm wel een aantal dagen! De nail art die ik nu op mijn nagels heb draag ik al een week, gewoon omdat ik eigenlijk geen tijd of puf heb gehad om er wat anders op te doen ;-)



14. Gebruik je speciale nagellak voor je nail arts?

Nee, al heb ik nu wel stempellak in huis in een mooie set, gekocht bij www.getyournailsdone.nl. Verder ben ik groot fan van acrylverf.

15. Gebruik je graag stripers? (Of liever een los kwastje)

Voorheen, toen ik net begon met nagels doen, gebruikte ik stripers. Ik heb er nu nog een doosje vol van liggen, maar vind ze toch wel vrij snel dikker worden. En ik hou van dun en precies werken. Liever een kwastje nu, dan een striper!

16. Wat vind je van flocking powder?

Ik vind het leuk en heb het ook in huis. Gekke is wel dat ik het nog nooit heb geprobeerd...!

17. Draag je wel eens nagelstickers, van die full size met een leuk printje erop?

Heb ik wel eens gedaan ja. En zou het wel vaker willen. Nadeel is dat mijn nagels vrij bol zijn en een nagelsticker aanbrengen zonder hobbels en bobbels is dan ook vrijwel onmogelijk.

18. Werk je graag met (striping) tape?

Ontzettend graag. Heb dat nu al een poosje niet gebruikt, maar ik heb echt wel een tape mani verslaving gehad haha! Heerlijke techniek met leuk resultaat.





19. Wat is jouw favoriete nailart die je zelf hebt gemaakt?

De eerste die mij te binnen schiet is deze, onderstaande. Ik zou 'm wel weer willen maken alleen dan met andere kleuren!


20. Wat is je favoriete nagellak/ nail art blog(st) er?

Op dit moment zeker Vested Interest van Essie. Wat een prachtige lak! En favoriete blogster, oh dat vind ik wel heel moeilijk. Want ik lees veel blogs! Op Instagram is de keus wel makkelijk; @lieve91 , die maakt de prachtigste creaties. Zie hier!

Ik zou deze tag heel graag door willen geven aan een aantal anders nail art fanaten :-) Dus bij deze tag ik JewelNails, Soraya en Daphne! Veel plezier ermee dames!








17 reacties:

  1. Wat leuk!
    Bedankt voor het taggen. Binnekort online

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan! Ik kijk er naar uit :-D

      Verwijderen
  2. I love that pink-white-grey manicure!:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ahw, thank you! Well, it is my favorite!

      Verwijderen
  3. Leuk om je antwoorden te lezen! En wauw, die aztec nailart <3 Supermooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, vind ik een groot compliment van jou! :-D

      Verwijderen
  4. Super leuke tag, ik vind jouw favoriet ook erg mooi en ook die 'Stay True' vind ik prachtig! Bedankt voor het taggen, ik ga druk aan de slag ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel meid! Die Stay true nail art heb ik ook gemaakt in een periode dat ik mezelf echt kwijt was.

      Verwijderen
  5. Leuke tag! Is goed bedacht van Lin!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg leuk om te lezen! Hele mooie plaatjes ook tussendoor! Je maakt echt prachtige dingen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke TAG! :-) Enorm leuk om je antwoorden te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke antwoorden! Je hebt echt hele mooie nailarts gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Erg leuk om te lezen!
    Ik ga mijn best doen om 'm deze week ook online te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow!
    Ik & Esther zijn er helemaal weg van! Zeker (van de collage) de 2 linkse!
    xo
    http://leopardxlipstick.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen

****Comments with URL's will be removed! ****