Orly Nail Rescue


Dit kwam ik tegen op Instagram en misschien ga ik het zelf nog eens kopen. Hoe belangrijk is het, dat je nagels mooi blijven en je die giga scheur die je vanochtend in je nagel  kreeg toen je achter een haakje van je favoriete vest bleef hangen kan fixen? Heb ook vaak dat als er dan een scheur in zit dat ie ook meteen in het pijnlijkste deel zit. Dan laat ik het liefst de nagel nog even zitten.... Orly comes to the resque!

Wat is deze kit precies? Er zit "Nail Glue" in, "Nail Repair" en een vierkante vijlkussen.
Je kunt dit op meerdere manieren gebruiken.


Hoe pak je die vervelende scheur aan? In het potje Nail Repair zit een soort poeder. Dit maakt  in combinatie met de lijm een keiharde "pleister" op je nagel. Het is acrylpoeder voor nagels!
Je bedekt de scheur, of je hele nagel, met de Nail Glue. Daarna dip je zo snel mogelijk je nagel in het potje Nail Repair en je zult zien dat de natte plek bedekt wordt met poeder.
Haal het overtollige poeder er af en gebruik het vijlkussen om de nagel weer helemaal glad te vijlen. Zo zie je er niks meer van als je er later nagellak over heen doet. En klaar ben je, easy peasy!

Ook kwam ik een artikel tegen van iemand die wel een theezakje of silk wrap gebruikt om eerst de scheur mee te bedekken. Om dan vervolgens bovenstaande stappen te herhalen.

MAAR... Ik schrok eigenlijk ook van andere reviews die ik las hier over. Er wordt ook veel gesproken over de acryl die chipt van de nagel en afbreekt. Soms een stuk nagel meenemend... Nagels die er heel slecht uit zien (die hebben dit gebruikt over heel de nagel) en horror verhalen over het niet er af kunnen krijgen met aceton. Ben blij dat ik dit heb gelezen. Sowieso zal ik nooit mijn hele nagel doen, maar een klein "drupje" op de scheur. Al met al een product waar je wel heel voorzichtig mee moet zijn dus.

Ik gebruik meestal nagellijm en een stukje van een theezakje als ik mijn gescheurde nagel wil redden, al is dat bij mij vaak ook maar tijdelijk. Werkt net goed genoeg om mijn nagelscheur uit dat pijnlijke stuk te doen groeien. Vaak haal ik 'm dan alsnog er af door middel van vijlen. That's the way it goes!

In tegenstelling tot de horror verhalen lees ik ook op verschillende blogs dat dit ook heel goed moet werken. Zelf hoop ik het ook eens te kunnen proberen. Hoewel ik Orly vaak wel aan de dure kant vind, heb ik op een Belgische site deze voor iets meer dan 10 euro. Toch een leuk prijsje!

Wat vind jij van deze kit?



8 reacties:

  1. Ik ben ook erg benieuwd naar deze, ik gebruik nu eentje van Herome.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dana10:51

    Ik heb die troep heel vroeger gehad. Toen had je ook zoiets van een ander merk. Het vormt een vieze dikke klont op je nagel die je echt niet zo mooi gevijlt krijgt als je eigen nagel. Lukt dat wel is de lijm zo dun weer dat ie gewoon meescheurd, of eraf valt. Nope ik ga me er niet meer aan wagen. Zelfs niet op de scheur alleen. Ik doe veel liever de theezakje methode.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh ik wist helemaal niet dat dit bestond! Kan altijd wel van pas komen, maar ik zou niet mijn hele nagel onder lijmen??
    Ik gebruik altijd (tot nu toe maar 2x eigenlijk..) een theezakje en nagellijm, klein drupje erop en klein stukje van het theezakje afknippen, en alleen op het stukje leggen wat gescheurd is. Ik doe dit echt alleen als de scheur diep in het roze overloopt en ik het niet zo kort kan vijlen, liefst vijl ik het (jammergenoeg) er gewoon vanaf.
    Liever een korte nagel dan een lange, geplakte nepnagel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dat lijkt me best heel handig af en toe !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dat lijkt me best heel handig af en toe !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit lijkt me erg handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het ziet er veel belovend uit, maar het blijft acryl. En om dat weer van je nagels te krijgen ... Hmm ik gebruik nog altijd t theezakje of silk wraps.

    BeantwoordenVerwijderen

****Comments with URL's will be removed! ****