Stap voor Stap: Splatter Nails

As promised de How To, oftewel, de Stap voor Stap van de splatter nail art. Tref goede voorbereidingen, dat scheelt echt de helft! Voor de rest spaar je wat geduld op en flink wat lucht in je longen. Leg alles klaar en bedek je tafel of waar je de nail art gaat maken, it's messy!


Wat heb je nodig?

- Gelakte nagels (helemaal droog)
- Plakband
- Schaar
- Rietje
- Bijvoorbeeld papier of krant op je werkoppervlak
- x aantal lakjes, verschillende kleuren
- Nagellakremover
- Wattenstaafje
- Topcoat


1. De benodigheden voorje nail art

2. Mijn nagels heb ik gelakt in een lichte kleur (Crinoline van Sally Hansen) en ik heb plakband om mijn nagels aangebracht zodat ik straks niet heel veel hoef te weg te poetsen.

3. Met je rietje "pak" je wat nagellak van je papier, je schraapt als het ware er wat overheen zodat er lak aan de binnenkant van je rietje komt. Zorg er wel voor dat het niet teveel is in 1 keer!

4. Je blaast in het rietje de nagellak op je nagels, zie plaatje 4. Je blaast snel en kort in het rietje. En zo ga je verder met alle kleuren! (mocht er na een poosje teveel lak aan de binnenkant van het uiteinde van je rietje zitten wat begint op te drogen, knip er dan een stukje af!)

5. Als er teveel lak van een bepaalde kleur op de nagel zit en het zint je niet, dan ga je er gewoon weer overheen met een andere kleur. Denk wel dat je niet teveel lagen over elkaar heen gaat doen, dat droogt immers heel langzaam.

6. Toch blij met de plakband :-)

7. Als je tevreden bent met hoe het resultaat is dan knip je het plakband er af.

8. Met een wattenstaafje en remover verwijder je de nagellak die op je huid terecht is gekomen.
Heb geduld, het duurt best even voordat de nail art droog is, met name als er meerdere lagen zijn. Wacht lang genoeg voordat je een topcoat aanbrengt.

9. Result!

Hoop dat ik niks vergeten ben! Heb veel plezier van deze nail art gehad, zelfs zonder topcoat kon ik mijn ogen er moeilijk vanaf houden. Ook omdat de roze lak een holo is en dat geeft altijd zo'n mooi effect! Alleen de groene lak van Essie was niet mat, de andere kleuren droogden wel mat op. Helaas was ik iets te ongeduldig en dat kon je zien op de middelvinger. Toch ergens tegen aan gekomen, balen. Maar vond 'm niet minder mooi!
Heb jij wel eens splatter nails gemaakt?



PS: Ik heb nu een extra tabblad met mijn Stap voor Stap foto's!



11 reacties:

  1. handig dat je er een tutorial van hebt gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja moet ik maar vaker gaan doen denk ik! Is toch wel vraag naar!

      Verwijderen
  2. Fijne uitleg, ga het ook eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg duidelijk uitgelegd!
    Ik heb pas ook spatter nails gemaakt en vond het erg leuk om te doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het zo leuk om te doen! Tijdens Halloween deed ik het met rood zodat ik bloed spatters kreeg :D Ik gebruikte zelf de onderkant van een pen (waar de inkt huls in zit) en blies hierdoor. Maar een rietje had inderdaad ook gekund!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja gaaf! Geeft inderdaad wel scary effect met rood :-)

      Verwijderen
  5. Handig uitgelegd zo! Ik ga het binnenkort maar eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben benieuwd naar je creatie! :-)

      Verwijderen

****Comments with URL's will be removed! ****