Valentine's Nail Art

Nog nooit heb ik me verdiept in de achtergrond van Valentijnsdag. Zo'n dag is er, daar sta je bij stil en als je verliefd bent helemaal. Er zijn veel legendes over het ontstaan van Valentijnsdag. De twee meest bekende legendes zal ik je vertellen, nieuwsgierig?


De bekendste legende is die van de priester genaamd Valentinus. De priester leefde in Rome in de derde eeuw na Christus. Hij stond bekend om zijn goede daden voor ouderen en zieken. Op een dag genas hij de dochter van de stadhouder van Rome, Asterius. Die was zo blij dat hij zich bekeerde tot het christendom en alle christelijke gevangenen vrijliet. Toen keizer Claudius de Tweede hoorde dat priester Valentinus ook huwelijken inzegende, wat streng verboden was, liet hij Valentinus onthoofden op 14 februari... Hij liet een briefje achter aan de dochter van de stadhouder die hij had genezen ondertekend met de woorden; "Van je Valentijn". De priester werd heilig verklaard later door de kerk en zo werd de 14e februari een feestdag.

Vind het, op de onthoofding na natuurlijk, wel een mooi verhaal. Het is een legende waarin Valentinus een held was die mensen hielp en genas. Past wel mooi bij het Valentijn idee!

Weer een andere legende is dat er in de vijftiende eeuw een graaf werd opgesloten in de "Tower of London". Daar schreef hij brieven en gedichten aan zijn vrouw die hij "Valentines" noemde. En zo zou de naam Valentijn zijn ontstaan...

Ik kan er zo nog meer opnoemen, er gaan enorm veel verhalen rond over het ontstaan er van. Tegenwoordig draait het vooral om elkaar te laten weten dat je gek op elkaar bent, van elkaar houdt. Ik kan mij nog herinneren dat ik jaren geleden, denk iets van 18 jaar geleden, een anoniem kaartje stuurde naar een jongen waar ik zo ontzettend verliefd op was. Durfde mijn naam er niet op te zetten haha!

Nu heb ik een hele lieve vriend ,de 8e februari waren wij een half jaar samen. Dat hebben we gevierd met een heerlijk driegangen menu bij een leuk restaurantje in de buurt. Valentijnsdag weet ik nog niet!

Back to NailTalk, ik heb een nogal "foute" nail art gemaakt in de trant van Valentijnsdag. Heerlijk werkje, speels, kleurrijk en niet echt mijn ding haha! Kijk je mee?




Heb gewerkt met nagellak, acrylverf, stripers en nagelfolie. Lekker speels en vrolijk!
So... lieve volgers, to you all, Happy Valentines day!



9 reacties:

  1. Schattige nail art! die van mij komt donderdag pas online

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zou ik eerst ook doen, maar komt nog 1 :-)

      Verwijderen
  2. Oh wat leuk gedaan, het doet mij denken aan een soort graffiti!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, prachtig! Echt kleine kunstwerkjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat gaaf gedaan! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een super gave nailart weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuk gedaan hoor maar niet zo mijn ding hihi

    BeantwoordenVerwijderen

****Comments with URL's will be removed! ****