Ebru

Ik mag mezelf graag zien als een creatief persoon. Hou van knutselen, tekenen, nail arts maken, schrijven... Knipkunst heb ik ook gedaan en vond dat erg leuk. Uiteindelijk hangen nu een paar designs aan de toilet muur! Op YouTube kwam ik een oude kunstvorm tegen en ik ben enthousiast; dit wil ik ook!

Het heet Ebru en komt uit Turkije. Het water marble voor je nagels is eigenlijk hetzelfde als deze kunst. Alleen gebruik je voor deze techniek geen nagellak en laat je de print uiteindelijk achter op papier. Jaren terug heb ik filmpjes gezien van kunst met zand, wat ook erg prachtig was.

Ik wilde een paar mooie designs met jullie delen die ik op internet heb gevonden. En stiekem hoop ik dat ik die van mij ook eens ga laten zien als ik er mee bezig ga!


Bron



Bron

Bron



Bron


Bron
Bron

Bron

Bron

Bron

Bron

In oude boeken komt het vaak voor dat de binnenkant van de kaft bekleed is met paper marble. Tegenwoordig zie je dit meer in knutselboekjes, ook aan de buitenkant. Op YouTube zag ik een filmpje van een oude man die dit daadwerkelijk als werk deed voor boeken en vertelde dat het design voor dezelfde reeks boeken een beetje hetzelfde moest lijken. Wat erg moeilijk is; elk design is uniek. Ook al gebruik je dezelfde kleuren en attributen.

Bron
Ik ben geboeid door deze kunstvorm! Water marble op mijn nagels ook al eens een paar keer gedaan, maar heb er vaak geen zin in omdat het zo bewerkelijk is. Misschien moet ik dat ook weer eens proberen.



15 reacties:

  1. Wat gaaf!
    Vooral het eerste design is echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw, prachtige foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wauw dat ziet er mooi uit!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh heel gaaf zeg, geen idee hoe ze dat doen maar ik vind het leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kunt wel filmpjes op You Tube vinden!

      Verwijderen
  5. Cool idee! Ziet er echt mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha ik zag Ebru staan en dat wekte gelijk mijn aandacht! Ik ben zelf namelijk half Turks^^ Echt leuke post:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat grappig! Had je er eerder van gehoord?

      Verwijderen
  7. Had er nog nooit van gehoord, ziet er wel heel mooi uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb je genomineerd voor een blog award.
    Kijk op mijn blog voor meer informatie en je kunt de award kopiëren van mijn blog.
    http://nailartbyiris.blogspot.nl/

    xx Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Rian21:43

    Leuk idee om te doen. Ziet er boeiend uit!

    BeantwoordenVerwijderen

****Comments with URL's will be removed! ****