Movie Night- Intouchables

Wat een aangename verrassing was deze film. In eerste instantie had ik mijn twijfels een beetje om er frans wordt gesproken. Maar dit valt compleet in het niet bij het verhaal; het stoorde mij absoluut niet!


Wat werkelijk een prachtige film. Vind het bijna zonde om de trailer al te laten zien, omdat het al veel verklapt. Ik heb smakelijk gelachen om deze film, maar hij raakt je ook zeker. Die combinatie vind ik altijd het mooie van zulke films, je wordt meegenomen in de emotie maar even later zit je weer te lachen.

De Senegalees Driss is verplicht om te solliciteren en dus trekt hij er op uit om een handtekening te krijgen zodat hij zijn uitkering kan behouden. Als hij op een dag voor de zoveelste keer verschijnt op een sollicitatiegesprek ontmoet hij Philippe. Philippe woont in een prachtig groot huis en is aanzienlijk welgesteld. Je kan gerust zeggen dat hij alles heeft wat zijn hart begeert. Maar schijn bedriegt want Philippe is door een noodlottig ongeluk vanaf zijn nek verlamd geraakt en is op zoek naar iemand die hem 24/7 kan begeleiden.

Driss wordt aangenomen tot zijn verrassing en leert hoe het is om Philippe te verzorgen, wat hem in eerste instantie zwaar valt. Maar Driss blijkt geschikt voor het vak en dit levert hele leuke situaties op.


De film is zo rauw als het maar kan, af en toe hilarisch, af en toe wat grof en zeer zeker op bepaalde momenten ook emotioneel. Van mij krijgt deze film een dikke 10! Aanrader dus!











3 reacties:

  1. Klinkt echt als een heel mooi verhaal, super! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb hem ook gezien, ik vind hem super in alle opzichten!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vond het ook een heel verrassend leuke film. Ik kan hem echt IEDEREEN aanraden, wij (mijn vriend en ik) hebben echt meerdere keren hardop zitten lachen. En normaal ben ik niet zo'n "hardop-lacher" :)

    BeantwoordenVerwijderen

****Comments with URL's will be removed! ****