Movie night- Colombiana

Eindelijk heb ik de film kunnen zien die ik al een hele poos wilde zien. Vond 'm goed, maar hij was toch niet helemaal wat ik er van verwacht had! Al zaten er zeker verrassende elementen in.
Kijk mee met de trailer!




Het meisje waar deze film over gaat heet Cataleya, die is genoemd naar een Colombiaanse orchidee en is vastbesloten om wraak te nemen op de man die verantwoordelijk is voor haar ouders moord. Zoe Saldana speelt Cataleya als een volwassene, die werkt als een huurmoordenaar voor haar in Chicago gevestigde oom (Cliff Curtis). Buiten het medeweten van haar oom, vermoordt zij iedereen die te maken heeft met het vermoorden van haar ouders en laat daarbij een tekening van de orchidee achter op het lichaam.






Natuurlijk leef je met haar mee, je wilt ook wraak! En wat ik wel bijzonder vond is dat ze de periode overslaan waarin zij getraind wordt en je ineens 15 jaar later weer haar leven in stapt. In de meeste films gaat het om die periodes waarin je iemand ziet uitgroeien tot een pro, maar bij deze film niet. 


Cataleya deed mij bijna denken aan Catwoman; is doelgericht, slank, lenig en kruipt met gemak door allerlei smalle ruimtes. En een aantal keer hou je je adem in van spanning!
En toch, toen de aftiteling tevoorschijn kwam, had ik niet een heel bevredigend gevoel over de film. Er zat wel actie in, spanning, vond het acteerwerk niet heel slecht, maar het verhaal toch wat matig.
Ik heb me vermaakt, kon mijn aandacht bij de film houden en ben blij dat ik 'm eindelijk heb gezien, maar ik hoef de film niet weer te zien.


Heb jij Colombiana gezien? Zo ja, wat vond jij er van?




8 reacties:

  1. Ik vond het een prachtige film. Ik heb 'm in de bioscoop gezien toen 'ie net uitkwam. Ik vond 'm prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kom even terug buurten bij je! je hebt ook een hele leuke blog! en ik volg je ook!
    liefs
    Elisa.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb hem nog niet gezien, maar 'k ben erg benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb deze film ook gezien, echt een goede film :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Volgens mij heb ik hem nog niet gezien, maar hij lijkt me wel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze film wil ik vanaf nu dolgraag zien. :)

    BeantwoordenVerwijderen

****Comments with URL's will be removed! ****