Movie Night- 50/50

Onlangs heb ik op een luie zondag, hangend op de bank, de film 50/50 gezien. En ik vond 'm prachtig!
De film geeft een enorm dubbel gevoel, omdat er leuke humor in zit maar ik de tissues ook bij de hand moest houden. Kijk de trailer...


Adam Lerner (Joseph Gordon-Levitt) is een 27-jarige publieke radio-journalist met een kunstenaar vriendin Rachael (Bryce Dallas Howard). Zijn beste vriend en collega Kyle (Seth Rogen) keurt zijn vriendin af.


Adam ontdekt dat hij een zeldzame vorm van kanker in zijn rug en moet een chemokuur ondergaan. Hij ziet op het internet dat zijn kans op overleven 50/50 is. 
Rachael heeft beloofd om voor hem te zorgen als zijn moeder aanbied bij hem te komen wonen. Na een poos komt Kyle erachter dat Rachael vreemd gaat en ze gaan uit elkaar. Kyle probeert er zoveel mogelijk voor Adam te zijn, helpt hem zijn hoofd kaal te scheren en gaan samen op vrouwenjacht.


Ook gaat Adam naar een therapeut om stil te gaan staan bij wat hij meemaakt en daar hulp bij te krijgen. De twee ontwikkelen een bijzondere band. Ook tijdens de chemotherapie ontmoet hij mensen die hetzelfde doorstaan als hij.






Om het verhaal verder te vertellen zou zonde zijn omdat dit alles al verklapt. De film was prachtig en waarschijnlijk (deels) herkenbaar voor iedereen die met kanker te maken heeft gehad. Hij raakt je, maakt je aan het lachen. Ga lekker op de bank of je bed liggen met een doos tissues en ga deze film kijken zou ik zeggen!

Heb jij 50/50 gezien? En wat vond je er van?




14 reacties:

  1. ik wil deze film heel erg graag zien!
    liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gek eigenlijk maar deze film negeerde ik elke keer omdat de filmposter me niet aansprak maar naar jou review ga ik hem toch maar een keertje kijken.
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heb ik nog nooit gezien (:


    xxxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. klinkt goed, ik ben nu wel nieuwsgierig hoe het afloopt=)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeh, deze komt op mijn lijstje! Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor de tip, ik ben nu nieuwsgierig!xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk artikel! Ik heb hem zelf niet gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kan je deze film echt aanraden!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb al heel veel over deze film gehoord maar nog niet gezien! Nu ga ik m kijken ook! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze film wil ik ook zeker nog gaan kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb deze ook gezien. Vind Joseph sowieso een hele goede acteur, dus wilde die film alleen al daarom kijken. Best wel een indrukwekkende film zonder super depressief over te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb deze film een tijdje geleden gezien, maar vond het toch een beetje tegenvallen. Helaas!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ooh ik wil deze film al HEEL lang zien maar kan m op internet gewoonweg niet in t goeie formaat vinden. Straks maar weer ff zoeken hihi

    BeantwoordenVerwijderen

****Comments with URL's will be removed! ****