30 day challenge Day 4

Hoi hoi iedereen!

Zo, inmiddels ben ik verhuisd! Afgelopen dagen de hulptroepen in huis gehad om alles aan de kant te zetten. Wat een werk al zeg ik het zelf; zelf mocht ik niks vanwege mijn rug. De manueel therapeut kan geen hernia of ischias uitsluiten en dus houdt dat in dat ik rust moet nemen. En dus niet tillen! Dat geeft mij mooi de kans om lekker aan mijn blog te werken op de bank. To be continued!

Dag 4 heeft een vraag in petto waar ik meteen al naar uit keek omdat ik hier als eens een topic van wilde maken. Het is een vraag die je goed aan het denken zet en je even stil zet in het leven.


Day 4 De kleine dingen waar jij blij van wordt.
Je herkent het vast wel, het negatieve van een dag of een herinnering wat wel blijft hangen en ook erg makkelijk op te roepen is. De gedachte is gekoppeld aan een gevoel en je voelt je ook meteen weer verdrietig of boos als je er aan terug denkt. Het is mens eigen om het negatieve eerder op te slaan dan de positieve dingen.
Neem een sollicitatiegesprek waarbij je gevraagd wordt wat je slechte kanten zijn, waar je minder goed in bent. Meteen komen er dingen naar boven en het antwoord heb je in a heartbeat.
Maar als iemand je nu vraagt een aantal dingen op te noemen waar je goed in bent is het meestal nodig wat harder te denken. Tenzij je regelmatig te horen krijgt wat je goed kunt of je jezelf er in traint stil te staan bij wat je goed kunt. Zo zijn er steeds dingetjes, elke dag, die je blij kunnen maken. Hoe rot, druk of verdrietig die dag ook is. Je moet ze alleen zien. En om eerlijk te zijn denk ik er veel te weinig aan.
Welke kleine dingetjes wordt ik blij van?

- als ik mijn kat zo heerlijk zie liggen slapen, met haar pootje over haar snuitje en ze me soms even laat weten door een klein miauwtje te geven

- als de zon schijnt en ik de warmte op mijn kleren/ huid voel

- als iemand even onverwacht oprechte belangstelling heeft voor je

- een compliment

- een klein musje die ik op straat zie die er zo schattig uit zie dat ik er eigenlijk tegen wil gaan praten (haha)

- een ouderwets kaartje in de bus

- een lief smsje

- twee oudjes die hand in hand lopen

- een glimlach op iemands gezicht die jij veroorzaakt hebt

Ik weet zeker dat als ik zo door ga, dat ik er nog veel meer op kan schrijven. En dan heb ik het nog maar over de kleine dingetjes. Dit lijstje maken maakt ook blij. Een aanrader!
Ga eens actief om je heen kijken naar de kleine dingen die je even een glimlach op je gezicht toveren of je even doen smelten van binnen. Tuurlijk kunnen de nodige irritaties op een dag daar gewoon naast bestaan :-) Vullen jullie de lijst verder in?

Wat zijn de kleine dingetjes waar jullie blij van worden?


Tot gauw :-)


2 reacties:

  1. Anoniem19:58

    Daar sluit ik mij helemaal bij aan! ;-) Life is beautiful als je het maar wil zien! Hoeft niet moeilijk te zijn.... Neem de tijd voor de dingen die het waard zijn en verdienen! Kun je heel veel uithalen. Het gaat tenslotte om die kleine dingen.. Het leuke aan alles is dat eigenlijk iedereen hetzelfde wil, ieder op zijn eigen manier! Groetjes Hansie boy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Miriam :)
    Altijd weer mooi om je blog te lezen...zo'n heerlijk 'stay positive'
    gevoel! :)

    Be faithful in small things because it is in them that your strength lies(Moeder Teresa)
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen

****Comments with URL's will be removed! ****