Transfer Foil

Hallo lezers!

Gister was dan de dag van de Transfer Foil. De naam zegt het eigenlijk al, het is een 'overdracht' van een laagje op de folie die blijft plakken op de lijm en dus op je nagel. Lets get started!

Wat heb je nodig?
- Transfer lijm
- Folie
- als je het handig vind: een houten stokje (waar je normaal gesproken je nagelriemen mee terugduwt)

In sommige gevallen is het handig om een leuk kleurtje op je nagels te doen, gezien alleen het patroon van de folie op je nagel achterblijft. Er is ook folie die je hele nagel bedekt. In alle gevallen altijd een base-coat gebruiken! Dit beschermt je nagel.
Ik ben begonnen met de English Rose foil, die vind ik persoonlijk het mooist!
Aan de rechterkant van het potje zie je al een afgeknipt stukje. Kijk goed naar het patroon wat je op je nagels wilt en knip het stukje wat je gaat gebruiken niet te klein omdat het de hele nagel moet bedekken.
Vervolgens pak je de lijm. Die breng je net als nagellak aan op je nagel. In mijn geval heb ik mijn hele nagel gelakt, maar je kunt er ook voor kiezen om bijvoorbeeld de helft van je nagel te lakken als je alleen de folie op die plekken wilt hebben. De lijm is wit van kleur.



De tweede nagel, mijn ringvinger is gelakt met de lijm, te zien aan de witte rand! Vervolgens laat je de lijm goed drogen. De witte kleur van de lijm moet helemaal weggetrokken zijn. Je zult merken dat de lijm plakkerig op je nagel blijft, hoe goed je het ook wilt drogen. Ik denk dat ik mijn nagel zo'n 3 a 4 minuten heb laten drogen met behulp van wat blazen.
Je pakt je uitgeknipte stukje folie en plaatst dit op de nagel. Dit druk je goed aan met je vingers! En zoals ik eerder al schreef kun je ook een houten stokje gebruiken. Ga goed langs de randen, langs je nagelriemen en druk stevig aan. Als je denkt dat je de hele nagel hebt gehad, haal je de folie eraf.

De nagellak die ik op heb is de nagellak die ik gister heb geswatched; Essence Crystalliced Nr.4 Ice Eyes Baby. Nadat je de folie hebt verwijderd zie je wat er is achtergebleven op je nagel.
Je kunt zien aan het stukje folie in mijn hand waar de folie heeft losgelaten en op mijn nagel is achtergebleven. Ik heb dit goed laten drogen en eerst de twee andere folie patronen nog gedaan:




Je kunt zien dat de Camouflage, de laatste op mijn wijsvinger, niet alles heeft gepakt. In dit geval is het mogelijk om weer lijm aan te brengen op de plekken die niet hebben gepakt en de folie opnieuw op de nagel te drukken.
Mijn nagels zijn erg bol en daardoor soms lastig zoiets te doen zonder kreuk, dit kwam ik ook tegen met de nagelstickers die ik eens heb geprobeerd.
Nadat alles goed droog is kun je de topcoat aanbrengen. Let wel: de folie kan gaan rimpelen door de topcoat. De foto's die ik plaats kun je ook aanklikken om groter te bekijken, dan zul je bij de Roman Marble (die met goud) zien dat het gerimpeld is door de nagellak:
De English Rose is niet gerimpeld geworden en de Camouflage ook niet. Ik vond het leuk om te doen en ook erg makkelijk! Als je een lijm hiervoor aanschaft zou ik wel een iets duurdere doen dan de allergoedkoopste, maar dat is mijn ervaring. De folies hebben we aangeschaft bij Nailways en kostten ongeveer 2 euro per stuk. Graag reacties!  Tot gauw!






Wat vinden jullie van de folie? En zou je het zelf aanschaffen?


0 reacties:

Een reactie plaatsen

****Comments with URL's will be removed! ****