Review: Essence Express Dry Drops

Hoi lezers!

Vandaag heb ik review voor jullie van een erg handig goedje, de Essence nailart Express Dry Drops.


Om meteen maar te beginnen met waarom dit zo'n geweldig product is: het laat je nagellak sneller drogen! Toen ik over deze drupjes las was ik niet meteen overtuigd. Eerst zien, dan geloven! Dus op naar de Kruidvat. Ze zijn te vinden in het Essence schap voor de prijs van 1,99, koopje!
Sally HansenOPI en het merk Orly brachten al eerder deze sneldrogende druppels op de markt en gelukkig volgde Essence ook, gezien het lekker budget is.


De Dry Drops zitten in een glazen flesje en bevat 8 ml. De bovenkant van de witte dop is zacht zodat je er in kunt knijpen, aan de dop vast zit een pipetje waardoor je de vloeistof als het ware opzuigt.


Daarmee breng je ook de druppels aan op je pas gelakte nagel. Hoeveel druppels je gebruikt per nagel hangt er vanaf wat je zelf wilt, zelf gebruik ik 1 a 2. De vloeistof is transparant, erg dun en wat vettig; het is olieachtig. Dit vind ik echt een voordeel, omdat het meteen je nagelriemen voedt.
Op de achterkant van het flesje belooft Essence dat je nagels binnen 60 seconden droog zijn, dit vind ik niet helemaal kloppen. Het hangt er wel vanaf of je een dun laagje op je nagels hebt zitten of dat je al twee lagen hebt aangebracht. Maar dat het sneller droogt is zeker waar!


Hierbij wil ik wel graag vermelden dat je sowieso nog steeds goed op je pas gelakte nagels moet passen. De bovenste laag wordt wel sneller droog en dit zul je ook merken als je je nagels even tegen elkaar aan drukt om te testen of het droog is. Maar bij twee lagen nagellak kun je er vanuit gaan dat de onderste laag niet zo snel droogt en zo kun je dus je nagellak alsnog beschadigen.
Heb je de druppels gebruikt en wil je nog een laag nagellak aanbrengen, nailart, folie of iets dergelijks? Eerst handen wassen; door de olielaag op je nagels zal het niet goed pakken.

Mijn oordeel? Ik ben er erg tevreden mee! Het gaat veel sneller en heb dan ook twee potjes in huis, gebruik het vrijwel elke keer. Inmiddels heb ik een nageldroger van mijn zus gekregen, die zal ik ook nog aan jullie laten zien in een andere post!  Tot gauw!





Kennen jullie de Dry Drops en wat vinden jullie er van?

0 reacties:

Een reactie plaatsen

****Comments with URL's will be removed! ****